Genel hukuk kurallarına aykırısın' dediler, abone yapmadılar

Zonguldak'ta Acılık Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren Tezel Oto Elektrik işletmecisi Hasan Zilan, genel hukuk kurallarından dolayı 5 yıldır elektrik abonesi olamadığı için kaçak elektrik...

Zonguldak’ta Acılık Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren Tezel Oto Elektrik işletmecisi Hasan Zilan, genel hukuk kurallarından dolayı 5 yıldır elektrik abonesi olamadığı için kaçak elektrik kullanmak zorunda kalıyor.

Hasan Zilan Başkent yetkililerine seslenerek; “5 yıl önce neden elektrik aboneliğimi yapmadınız? Şuan aboneliği yapmanıza rağmen neden elektriği açmadınız ? Diye sordu.

Başkent elektrik dağıtım şirketinin istek ve yazışmalarını yerine getirmesine rağmen elektrik aboneliğinin olmadığını ve beş yıldır kurum tarafından maddi ve manevi mağdur edildiğini ifade eden Hasan Zilan; “15 yılı itibari ile firmamızın yeniden kurduk. Eski kullanıcı üzerinden kayıtlı olan elektrik aboneliğini üzerimize almak için Enerji SA kurumuna müracaat ettik. Enerji SA elektrik aboneliğimizin yapılmasının mümkün olmadığını söyledi. Bunun üzerine yazılı müracaat gerçekleştirdik. Enerji SA bize geri döndü ve sizin abonelik işlemleriniz genel hukuk kurallarına göre uygun değildir denildi. Bunun üzerine aradan üç ay geçti ve bana kaçak elektrik faturası gönderdiler. Bu faturayı ödedim. Tekrar müracaat ettim bütün diplomatik görüşmeleri tamamladım. Aradan üç yıl geçti ve 2015 yılında kaçak durumuna düşürdüler. 2018 yılına kadar aralıklı zamanlarda kaçak elektrik faturası ile beraber işimizi idare ettirmeye çalıştık. 2018 yılında aboneliğinizi yaptırmaya gelebilirsiniz diye mesaj geldi. Aboneliğimizi hiçbir zorlukla karşılaşmadan yaptırdık. Fakat elektriğimizi yine açmadılar. Çünkü kaçak elektrik bedeli olarak borcunuz var dediler. Eğer ben 2015 yılında kaçak elektrik kullanmama sebep olan genel kurallara aykırı bir durumdaysam Neden üç yıl sonra aboneliğimi hiçbir şey değiştirmeden yaptılar. Üç yıl sonra yapılacaktı da neden müracaat ettiğimde aboneliğini yapmadılar ve Beni kaçak duruma düşürdüler. Ben beş yıldır kaçak durumdayım ve iki buçuk yıldır da elektriğim yok. İş yerimi akü ile aydınlatmaya çalışıyorum. Elektriğim olmadığı için tamir ve bakım hizmetleri yapamıyorum. İhaleleri ve maillere cevap veremiyorum. Fatura kesemiyor ve şu anda hiçbir işlem yapamıyorum. Mağduriyetimin nasıl gidileceğini bilemiyorum” diye konuştu.