Güner, Bu yıl biraz buruk geçiyor...

Zonguldak İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Ertuğrul Güner,  14 Mart Tıp Bayramı'nı buruk kutladıklarını söyledi....

Zonguldak İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Ertuğrul Güner,  14 Mart Tıp Bayramı'nı buruk kutladıklarını söyledi. Son bir yılda koronavirüse karşı ön saflarda mücadele ederken hayatlarını kaybeden yüzlerce mesai arkadaşlarına saygı ve rahmetle andıklarını belirten Güner, "Koronavirüs ile verdikleri bu savaşta özverili çalışmaları nedeniyle minnettarlığımızı sunarım." ifadesini kullandı. 

    Tıp Bayramı dolayısıyla bir mesaj yayınlayan Uzm. Dr. Güner, “Toplumun sağlığını korurken şefkatini, tedavi ederken hastasının acısını paylaşan, nitelikli bir yaşam sürdürülmesini amaç edinmiş olan bu kutsal ve onurlu mesleği büyük bir özveri ile yerine getiren tüm sağlık çalışanlarımızın '14 Mart Tıp Bayramını' kutluyor, başarılarının devamını diliyorum" dedi.

İnsan sağlığının korunması, sağlık sorunlarının giderilmesi ve sağlık hizmetlerinin en üst seviyeye çıkarılmasının tüm insanlığın ve toplumun önemli amaçlarından biri olduğunu ifade eden Zonguldak Sağlık Müdürü Uzman Doktor Ertuğrul Güner, mesajında şunları kaydetti:

 

"1827 yılından bu yana sadece Türkiye'de kutlanan ve ülkemizde modern tıp eğitiminin başladığı gün olarak kabul edilen 14 Mart tarihi 'Tıp Bayramı' olarak kutlanmaktadır. İlk kutlama 1919’da işgal altındaki İstanbul'da yapılmıştır. O gün tıbbiyeli öğrenciler işgali protesto için toplanmış, böylece tıp bayramı tıp mesleği mensuplarının yurt savunma hareketi olarak başlamıştır.

           Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs ile mücadelede bir yılı geride bırakırken, hayatlarını kaybeden yüzlerce sağlık çalışanımızın aramızdan ayrılmasıyla bu yıl bizler için tıp bayramı buruk geçmektedir. Kaybettiğimiz çalışanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Sağlık Çalışanlarımızın tümü yurt savunmasında olduğu gibi koronavirüs ile mücadelede de gözünü kırpmadan en ön Saflarda savaşmaya devam etmektedir. Koronavirüs ile verdikleri bu savaşta özverili çalışmaları nedeniyle minnettarlığımızı sunarım.

          Toplumun sağlığını korurken şefkatini, tedavi ederken hastasının acısını paylaşan, nitelikli bir yaşam sürdürülmesini amaç edinmiş olan bu kutsal ve onurlu mesleği büyük bir özveri ile yerine getiren tüm sağlık çalışanlarımızın '14 Mart Tıp Bayramını' kutluyor, başarılarının devamını diliyorum"