İşyerleri denetlenecek
Zonguldak Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürü Erkin Avcı, 2020 yılı Eğitim ve Rehberlik Yılı Eğitim ve Bilgilendirme Programı kapsamında işyerlerine denetim yapılacağını söyledi.
Zonguldak Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürü Erkin Avcı, 2020 yılı Eğitim ve Rehberlik Yılı Eğitim ve Bilgilendirme Programı kapsamında işyerlerine denetim yapılacağını söyledi.
Avcı, yapacakları denetimle ilgili şunları söyledi: “2020 yılı Eğitim ve Rehberlik Yılı Eğitim ve Bilgilendirme Programı kapsamında Kasım ayına kadar sürecek çalışmalarımızı tamamladık. Kurmuş olduğumuz gruplar içerisinde gerek işçi gerek işveren temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarını ziyaret ederek ve meslek odalarını ziyaret ederek, işçi ve işveren mevzuatı ile ilgili bilgilendirmeler yapacağız. Kayıt dışı çalışma, kayıt dışının gerek işçi açısından gerekse işveren açısından olumsuz konuları ile ilgili bilgilendirmeler yapacağız. Konu ile ilgili kurumumuzla ile ilgili broşür ilgili yerlere dağıtımını yapacağız. Hedefimiz konu ile ilgili bilinçli işçi ve işveren oluşturmak. İşverenin işçinin hak ve hukukuna riayet etmesi durumunda kazancının daha doğru olduğunu hissetmeni sağlamaktır. Kayıt dışı işçi çalıştırmak ciddi manada işveren için riskli bir durum. Her hangi bir durum olduğun zaman işverenin altından kalkamayacağı yaptırmalarla karşı karşıya kalmaması için iş vereni bilgilendireceğiz. Bildiğiniz üzere kanun gereği iş verenleri denetleme yetkimiz var. Bu denetimlerimiz sürekli yapıyoruz ve uygulamadayız. Amacımız burada her hangi bir cezai müeyyideye kalmadan yapmış olduğumuz bilgilendirmelerle olumsuzlukları düzeltmektir. Bu kapsamda Kasım ayına kadar bütün ziyaretlerimizi tamamlayacağız.”